Laatst bijgewerkt:

Confronterende weegschaal

Categorieën mama

Ik ben zwaar, te zwaar! Onlangs gaf de weegschaal mij te kennen dat ik de grens van 110 had bereikt en was overgestoken. Heftig moment was dat. het feit dat al mijn kleding om mijn lijf spande en knelde had me eigenlijk al moeten voorbereiden op die cijfers, maar stiekem hoopte ik op een lager getal. Maar het stond als een paal boven water, ik moest calorieën consumeren minderen en het verbranden ervan vermeerderen.

Het verbranden vermeerderen, dat is een uitdaging voor mij. Ik kan hard werken maar verder is mijn lijf van nature lui. Ik heb me al 4 keer ingeschreven voor een sportschool om vervolgens voor een jaar contributie te betalen aan een sportschool die ik nog nooit van binnen gezien heb. Dit bleek de oplossing voor mij; Mijn dochter danst bij Reality dansschool in Maastricht en tijdens de balletles is er een mogelijkheid om met de ouders te cardioboxen ideaal voor het vermeerderen van calorieën verbranden. Dus elke zaterdag sta ik daar om 10 uur om een uurtje te zweten en over onze kinderen te roddelen. Dat uurtje is natuurlijk al mooi, maar 1 uur in de week sporten zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Dus op woensdag probeer ik een uurtje te zwemmen. Verder doe ik bijna alles met de voet of met de fiets. Calorieën verbranden vermeerderen…… CHECK!

Nu dan het consumeren minderen ook geen makkie voor mij, ik hou van lekker eten. Ik eet nooit echt ongezond, ik ben dol op groenten maar ook op jus over mijn aardappelen en crème fraiche door mijn soep. Savonds op de bank een stuk chocolade, cheesecake of een zakje chips, daar zeg ik geen nee tegen. Maar ik wilde toch echt terug naar die twee cijfers voor de komma op de weegschaal… toch? Dus beginnen we met mijn drinkgewoontes aan te pakken, geen fris meer! Maar zelfgemaakte Ice Tea, waar dus echt geen calorieën in zitten. Bij de recepten staat hoe ik die maak. Het vergt wat tijd en aandacht, maar het is meer dan de moeite waard.

De grootste slag kan natuurlijk geslagen worden met het eten van minder calorieën. Een aantal jaar geleden ontdekte ik de methode van de zandloper. Een manier van eten die mij bevalt, niet te lastig is, en de kilos eraf vliegen. 1 ding het is geen dieet maar een levenstijl. en ik val nogal eens van die wagen. Dus dit keer niet te hard, niet streng, gun jezelf wat spijbelmomenten, en houd vol. De eerste 7 kilo vlogen eraf, daarna komt de dip, en de mars, cheesecake, chips, etc…. Ik mag spijbelen dus echt hard gaat het niet meer, maar dat hoeft ook niet als het maar gaat. Waar ik veel schik in heb is het omzetten van mijn favoriete maaltijden naar een zandlopervriendelijk recept. Ik heb al wat heerlijk gevulde bordjes op tafel gezet.

De weegschaal vertelt me nu dat ik 101.9 weeg, 9 kilo ben ik in totaal kwijt en dat mogen er nog minstens 11 meer worden. Schrijft ze terwijl ze net een stuk peperkoek naar binnen werkt, dat zal dus nog wel wat tijd in beslag nemen. En dat is oke!

Geef een reactie